Katselin luokan ikkunasta ulos käsi poskella ja seurasin puusta putoilevia lehtiä ja paikallista liikennettä, kunnes Päivi keskeytti haaveiluni ja töksäytti
- eikös sulla oo toi homma kesken?
- on, on hymähdin ja jatkoin haaveiluani.
Me oltiin taas tapeltu Sampon kanssa jostain niin typerästä aiheesta kuin seksi. Kaikki tapahtui pari päivää sitten kun sampo oli meillä ja makoilimme siinä mun sängyn päällä, sitä ei huvittanu tehdä mitään ja mua huvitti jo vähän enemmän kuin koskaan. Kaikki oli menny täydellisesti, kunnes se taas inhottavasti sanoi:
- Mun pitäs lähtee kotio.
Mun pilvilinnamaiset ajatukset kaatuivat kuin viljaa puitaessa. Ihmettelin et kui se aina halus lähtee niin hemmetin aikasin. Aina sen jälkeen kun olin tyydyttäny sen halut vetämällä ne ulos, kirjaimellisesti. Mun naama venähti ja kysyin siltä:
- Kui sä lähet aina niin aikasin?
- No kun, haluun syömään.
Rasittavin vastaus mitä oon ikinä kuullut. Syömään!? Mul alko kaikki epäinhimilliset ajatukset viiraamaan päässä. Ajattelin pienessä päässäni suuria asioita; Entäs jos oon sille vaan joku väline, jota käyttää sillon kun haluu tulla tyydytetyks, tai kui en kelpaa sille? Vai kelpaanko sille edes? Kun kaikki 15-16 vuotiaat, mun ikäiset pojat on kuin villieläimiä panevat melkein kaikkea reiällistä ja liikkuvaa, mutta ei. Sampo oli jotenkin erilainen kuin muut pojat tai sit mä en vaan ole nähny sen pervoa puolta.

Tipahdin ajatuksistani taas todellisuuteen ja siinä sitten tunsin kosteuden silmissäni, ne oli kyyneliä, surun tuskan ja kurjuuden kyyneliä. Sampo kattoi mua kummastuneena eikä edes kysynyt mikä mua vaivasi tai mikä mulla oli. Puin vaatteet päälle ja lähdin alakertaan mitään sanomatta, itkin vain.

Kukaan ei voinut kuvitella millainen olo mulla oli, niin kurja ja masentava. Menin ulos ja Sampo tuli perässä mä itkin edelleen, hiljaa niiskuttaen. Sit sampo tuli mun lähelle otii mun vyötäisistä kiinni ja veti mut ihan kiinni itteensä ja hengitti mun korvan vieressä, eikä mennyt kauaa kun hajosin lopullisesti. Vettä tuli silmistä enemmän kuin taivaankannelta kaataessa. Rutistin sitä tiukemmin ja ajattelin että nämä olisivat meidän viimeiset hetket ja että nyt varmasti tulisi ero.

Kymmenen minuutin halinyyhkytystuokion jälkeen se irrottautu musta ja lähti ulko-ovesta ulos mopoaan kohti, se laitto kypärän päähänsä ja käynnisti moponsa. Siinä se tuijotti mua ihan liian pienen hetken, kunnes sanoi:
- No morjens.

Ei pusua? Mitä vit**a? Olo vain kurjeni kurjenemistaan sen äkillisen lähtemisen jälkeen, eikä olo ollut helpottaa. No illan myötä mä aloin sitten vähän rauhottua ja ajatuksen juoksu alkoi taas toimia.

Telkkua kattoessa mä päätin hyödyntää salkkareiden mainoskatkon kirjautumalla tietokoneella meseen, Sampo näkys olevan jo kotona ja ylläriylläri heti koneella. Kirjauduin saman tien ulos kun ei huvittanut puhua sille ja ties mitä syytöksiä sieltä ois saattanu tulla. "Hahaa" hihkaisin tyhjässä talossa, kun kuulin MTV3:en jatkuu-äänen kuuluvan, kiiruhdin sohvalle ja jostain talon nurkista kuului vaimea piip-ääni. "Tekstari", mä hokasin ja kiiruhdin ettiin mun kännykkää ja löysin kuin löysinkin sen.
Taina – 0458265073
"Huomenna mopolla?"
Vastasin vain yhdellä sanalla vaisusti.
"Vaikka"
Kello soi, mä olin ollu niin ajatuksissani että en ollut huomannu parin tunnin etenemistä ollenkaan ja nyt oli jo toisiksi viimeinen tunti. Olin taas aika apealla tuulella ja Taina sitten kyseli et mikä mulla oli, kerroin sille koko tarinan, kuinka oltiin riidelty Sampon kanssa ja niin edelleen. Se jopa oli aika hämillään munkin puolesta ja yritti lohduttaa ja piristää mua, olin otettu sen yrityksestä ja itse asiassa tulinkin aika hyvälle tuulelle.